Darček pre čokoholika: Čokoládové lanýže s mätou

14:10

Darček, ktorý poteší každého čokoholika. Malé čokoládové guličky, ktoré vzhľadom pripomínajú pravé lanyže /hľuzovky/ som ochutila mätou. Pôvodný recept mám zo staršej Marianne. 

Čokoládové lanyže s mätou

na 12 ks
  • 150 g tmavej čokolády
  • 100 ml šľahačkovej smotany
  • 1 PL masla
  • kakao
  • 1 PL sušenej mäty, aleb 2 sáčky mätového čaju
Najprv si ochutíme smotanu. Dáme ju variť, pridáme mätu, alebo čajové sáčky, vypneme plyn a smotanu ešte necháme naabsorbovať chute. Pokiaľ použijeme sušenú mätu, asi po 10 minútach smotanu scedíme. Ja som použila čajové sáčky, jednoducho som ich tam nechala vyluhovať a po 10 minútach ich vybrala.
Čokoládu rozpustíme, vo vodnom kúpeli, pridáme maslo a primiešame smotanu.
Celú čoko masu odložíme do chladničky, pokiaľ zmes nestuhne. Z hmoty vytvarujeme guličky, ktoré potom obaľujeme v kakau.  


 Z hmoty nám vznikne 12 kusov bonbónov plných čokoládovo- mätovej chuti.
Ešte malá papierová krabička previazaná stužkou a darček je hotový.
Ja som vyrobila takúto minimalistickú, dovnútra krabičky som vlepila papierové košíčky na bonbóny, v ktorých sa hotové guličky budú vynímať ako v ozajstnej bonboniére.
Myslím, že kombinácia čokoláda a mäta k sebe patria, nemyslíte? Akú príchuť v čokoláde máte radi?

Nezabudnite na súťaž

Biba

You Might Also Like

19 komentárov

  1. Nádhera,čokoládové lanýže miluju.a ty tvoje vypadají skvostně :-) Šárka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. vááu, taký darček by ma veru potešil :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Lanýže mám moc ráda :) Letos plánuju zkusit s levandulí

    OdpovedaťOdstrániť
  4. to vypada uzasne!! mnam
    http://sienastyle.blogspot.it

    OdpovedaťOdstrániť
  5. uááá, další dokonalost. Teď bych si fakt dala:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Biba tak to je dokonalá kombinace chutí, vypadají nádherně a já jen polykám na prázdno :-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, robila som to ako darček, ale nabudúce si urobím len pre seba :)

      Odstrániť
  7. aj ja by som chcela takú krabičku...samozrejme plnú :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Hi, would you like to follow each other?
    xoxo
    www.angelbirdbb.com

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ooo, to vypadá úžasně :)) Mňam!
    Jinak bych tě ráda pozvala na Giveaway, která bude ukončena během zítřka - takže je pořád šance na výhru :-) http://callmeketrin.blogspot.cz/2013/11/predvanocni-giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
  10. POCHOUTKA VYPADÁ BÁJEČNĚ.
    KRABIČKA JE TAKÉ MOC HEZKÁ.
    BOHDA

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Hmmmm.... mňam !


    nicolexs.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť

hand-made návody

Celkový počet zobrazení stránky

Top kulinárske blogy
Follow on Bloglovin

Subscribe