pečené zemiaky s bryndzou a slaninkou

22:05


Dni sa krátia, vonku sa schladilo a nám sa žiadajú výdatnejšie jedlá. Tento recept je opäť jednoduchý z dostupných a lacných surovín a napriek tom chutí luxusne. Pečené zemiačky s chrumkavou slaninkou sú doplnené pikantnou chuťou bryndze. Ako dieťa som bryndzu neznášala a nechápala som ako môžu niekomu chutiť bryndzové halušky. Dnes som už veľká a bryndzu aj bryndzové halušky milujem.  Tá  pravá, "bio", priamo zo salaša samozrejme chutí najlepšie.

Pečené zemiaky s bryndzou a so slaninkou
  • zemiaky 1kg
  • bryndza 200 g
  • oravská slanina
  • kyslá smotana
  • cibuľa
  • soľ
  • trošku oleja
Zemiaky si uvaríme v šupke. Vychladené ošúpeme, nakrájame na hrubšie plátky, navrstvíme do pekáča, osolíme a pokvapkáme olejom. Bryndzu zmiešame s kyslou smotanou a zmes rozotrieme na zemiačky, na vrch poukladáme kolieska cibule a oravskú slaninku nakrájanú na plátky. Dáme zapiecť na 20 min. /200°C/.

You Might Also Like

38 komentárov

  1. pečené brambory mám ráda :)
    my je děláme zalité smetanou a s normálním masem

    OdpovedaťOdstrániť
  2. to znie tiež fantasticky, ja som mala viac bryndze a tak po haluškách a pomazánke ma napadlo toto ďaľšie využitie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. jój, toto keď som ukázala mojej škaredšej polovičke tak hneď povedal, že si to musíme urobiť :) obaja takéto ľudové kombinácie veľmi ľúbime! :) vďaka za recept!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. pozdravujem polovičku, dúfam, že bude chutiť :)

      Odstrániť
    2. Biba, tak dnes sme si urobili túto dobrotu a teda slovo dobrota je slabý výraz, človek by neveril, že tak jednoduché jedlo môže byť tak fantastické! Zjedla to aj moja 15 ročná dcéra, ktorá inak zvykne nad novotami ohŕňať nosom ale toto tak voňalo, že neodolala. Ďakujeme za recept, od dnes je u nás v stálom repertoári :)

      Odstrániť
    3. jeeej to sa veľmi teším že vám chutilo, u nás to tiež veľmi rýchlo zmizlo z pekáča...a najlepšie je, že príprava netrvá dlho, čo je pre mňa momentálne dôležité :)

      Odstrániť
  4. Bibka, tak toto je úžassný a jednoduchý nápad. Už teraz sa mi zbiehajú slinky a hneď zajtra to urobím. Vďaka za inšpiráciu. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to ma veľmi veľmi teší...dúfam, že bude chutiť :)

      Odstrániť
  5. mnam, jednoduche, rychle a strasne chutne :) keby nie je pol dvanastej, tak by som sila hned varit :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Krásný večer Bibuško.
    Všechny ingredience,které Tvůj pokrm obsahuje neskonale miluji..Mňamky..Vyzkouším a pomlaskám si..
    Děkuji za krásné komentáře u mě a za dráždění mých chuťových buněk:-)
    Pa BI

    OdpovedaťOdstrániť
  7. jednoduché ale aj u nás obľúbené, je to výborné jedlo!....a krásne foto :-)...hneď by som sa do nich pustila, mňam

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. v jednoduchosti je krása, stačí pár ingrediencií a jedlo je hneď hotové,...a ďakujem za pekný komentár :)

      Odstrániť
  8. mňam,připomíná mi to něco na způsob Braniburského pochodu,to je delikates. :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. mňam to vyzerá lákavo :) ako dieťa som tiež neznášala bryndzu a tvaroh, momentálne bryndzu v haluškách milujem, ale k tvarohu nie a nie si nájsť cestu :D

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Fíha, to vyzerá lákavo, bryndzu mám rada, že by som si ich uvarila zajtra?

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ach můj bože, kam jsem to vlezla, o půl jedenácté večer! Teď mám taaaakový chutě!! :)

    OdpovedaťOdstrániť

hand-made návody

Celkový počet zobrazení stránky

Top kulinárske blogy
Follow on Bloglovin

Subscribe