Hruškový koláč s vanilkovým krémom

15:04


Dnes tu mám recept na víkend -náš najnovší obľúbený  jesenný, hruškový koláčik. Hruška zasypaná škoricou v sladkom vanilkovom kréme..., no jednoducho poézia. Vymyslela som si ho nedávno. Mala som chuť niečo upiecť, ale nemala som dosť vajec a tak som použila ako plnku vanilkový puding a funguje to!

Hruškový koláč s vanilkovým krémom
/forma s priemerom 26 cm/
Korpus
  • 200 g masla
  • 100 g cukru prášk.
  • 300 g hl. múka 

Krém
  • zlatý klas + mlieko 
  • hrušky 4-6 ks podľ veľkosti
  • škoricový cukor

Na cesto si zmiešame múku, cukor, vajce a tuk /ten by mal byť studený a tuhý/ pokrájaný na plátky. Vypracujeme cesto, ktoré zabalíme do fólie a dáme do chladničky na pár hodín. Cesto na korpus si môžeme pripraviť dopredu a dať si ho do chladničky.
Rúru si predhrejeme na 200°C, vyberieme cesto z chladničky a rozvaľkáme ho, aby sa nám hodilo do guľatej formy. Ak nám cesto pri spracovaní zmäkne, múku nepridávame, ale dáme ho znovu na chvíľu zachladiť do chladničky. Cesto vo forme pár krát popicháme vidličkou a prebytočné cesto z krajov orežeme. Dáme ho piecť na 200°C pokiaľ nám kraje nezružovejú asi 20-30 min je to individuálne a orientujeme sa viac podľa zhnednutia.

Medzitým si pripravíme Zlatý klas podľa návodu "hustý krém" a necháme ho chladnúť. Predpečený korpus naplníme vychladnutým pudingom a na vrch poukladáme očistené, rozštvrtené hrušky, ktoré ešte na záver posypeme škoricovým cukrom. koľko cukru použijete je len na vás, ale ja koláč vždy posypem aj kryštáľovým cukrom, nemusí ho byť veľa, ale mám rada, keď vrch skaramelizuje. 
Dáme ešte piecť asi 20 min. a hotovo.
Ešte som zabudla pripomenúť, že koláč je najlepší vychladený, takže ak postojí pár hodín v chladničke a bude super. 



Prajem vám krásny víkend
Biba

You Might Also Like

18 komentárov

  1. Mňam, zrovna teď bych si něco takového dala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Bibka, ja priberám už len keď to čítam. Perfektný recept, ďakujem zaň a zajtra pečiem. Síce nemám hrušky, len jablká, ale myslím, že to nebude vadiť. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Biba, tedy ten vypadá lákavě a stejně jako Andrejka :o))- taky jej o víkendu udělám. Moc děkuji za recept!!
    Hezký večer Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Bibuško tak ted jsem přibrala další 3 kg jen při pohledu na tu tvoji dobrotu..:-)sežrala bych celý plech..Mňamky..Krásný víkend Bi

    OdpovedaťOdstrániť
  5. dekuju za recept! vypada to vyborne
    http://sienastyle.blogspot.it

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Bibo, opět super recept, ukládám si a rozhodně upeču co nejdříve:-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dúfam, že bude chutiť, nám doma veľmi chutilo :)

      Odstrániť
  7. Krásný konec týdne i Tobě, koláček je super a bude asi moooc dobrý :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Bibka, hmmmmm...na hrušky sa už dlhšie chystám :-). Určite skúsim.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. urcite super, nieco podobne som uz aj ja robila, vanilkovy krem vonajuci po pravej vanilke a sladke hrusky... mnamka :-) skus aj tie tak supnut - myslim vanilkove lusky. No veru, idem aj ja hutat, co zas upeciem .-) S hruskami si ma navnadila.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nemala som doma..., určite by to bol ďaľší level..., bol to taký zbuchnutý recept čo doma bolo, ale aj tak je vynikajúci :)

      Odstrániť

hand-made návody

Celkový počet zobrazení stránky

Top kulinárske blogy
Follow on Bloglovin

Subscribe