pšeno na slano /s hubami, alebo s mrkvou/

23:06

Poznáte pšeno / po česky jáhly/ ? Ja som túto zásaditú obilninu objavila len pred pár mesiacmi. 
Pšeno je olúpané proso, neobsahuje lepok a tak je vhodné aj pre celiakov a malé deti. Je dobre stráviteľné, má vyvážený obsah bielkovín, tuku a cukrov a navyše má aj vysoký obsah železa a kremíka. Teda v skratke veľmi zdravé.
Pred samotnou prípravou je potrebné pšeno spariť vriacou vodou a následne ho poriadne viackrát prepláchnuť vodou. Takto upravené ho môžeme upraviť na sladko, alebo slano. Mne okrem sladkej medovej kaše chutí aj pripravené na slano. Odkedy som ho "objavila",  robím toto akoby rizoto veľmi často. Tu mám pre vás dve inšpirácie.

Pšeno s hubami

pre 2 osoby
  • pšeno 200g
  • hliva 200g
  • cibuľa
  • olej
  • sladká paprika, soľ, sušený cesnak, bylinky
Pšeno si sparíme, poriadne prepláchneme a uvaríme vo vode /asi 15 min./ Voda rýchlo vsiakne, tak dávame pozor a vodu dopĺňame /raz sa mi ho podarilo pripáliť.../ Uvarené scedíme, opäť prepláchneme a použijeme ďalej podľa receptu.
Umytú a nakrájanú hlivu si osmahneme na cibuľovo- paprikovom základe /pre tých ktorý nevedia,  na oleji opražíme nakrájanú cibuľu, pridáme soľ a sladkú mletú papriku, ktrorú chvíľku za stáleho miešania opekáme/. Podlejeme vodou /asi 2 dcl/ a dusíme do mäkka a pokiaľ sa nám voda neodparí a šťava nezredukuje. Na záver primiešame uvarené pšeno, dosolíme a dochutíme bylinkami a sušeným cesnakom.

Pšeno s kuracím mäsom a s mrkvou

pre 2 osoby
  • pšeno 200g
  • kuracie prsia /stačí 1 ks/
  • cibuľa
  • olej
  • 3 ks mrkvy
  • sladká paprika, soľ, sušený cesnak, bylinky
Pšeno si pripravíme rovnakým postupom.
Kuracie prsia si nakrájame na malé kúsky, osmahneme na cibuľovo- paprikovom základe a necháme mäso zatiahnúť. K mäsu pridáme nakrájanú mrkvu a opekáme spolu, posolíme, pridáme cesnak, podlejeme vodou a dusíme do mäkka. Keď je mäso aj mrkva mäkká a voda sa odparila, primiešame pšeno. Dochutíme bylinkami prípadne podľa chuti dosolíme. 

Vyskúšajte túto mimoriadne zdravú obilninu, pripravte si ju na obed a skombinujte ju s obľúbenou zeleninou, alebo mäsom.

You Might Also Like

3 komentárov

  1. mnam oboje vypada moc dobre
    http://sienastyle.blogspot.it

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. taká zdravá alternatíva rizota :)

      Odstrániť
  2. vyzerá to moc chutne :)

    Bola by som rada, keby si navštívila môj blog. Môžeš sa stať i mojou followerkou, čo by som sa veľmi potešila :)

    http://bonieblue.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť

hand-made návody

Celkový počet zobrazení stránky

Top kulinárske blogy

Subscribe